سر لوحه ی تغییر

ساعت 12 شب بود ،…..وبلاگ مریم رو خوند و کامپیوتر رو خاموش کرد ….. روی تختش دراز کشید و زل زد به آسمون . دیشب تصمیم گرفته بود تا از امروز زندگی دیگه ای شروع کنه ....هر شب همین طور می گذشت ..اول از دست خودش عصبانی می شد ، چند تا بد و بیراه می گفت و می خوابید  ....اما امشب شب یلدا* بود ،.... نیاز به تغییر داشت ...بلند شد دفترش  رو برداشت تا مشکلاتش رو بنویسه  اما چی باید می نوشت ، تاملی کرد و رفت سراغ حافظ:
گفت آسان گیر بر خود کارها کز روی طبع           سخت می گیرد جهان بر مردمان سخت کوش
 شروع کرد به نوشتن …..
اعتماد به نفسم کمه ، زیادی احساسی هستم ، وقت زیاد تلف می کنم . تنبل هستم و بی اراده . همش امروز و فردا می کنم . زیادی چاقم . آدم پرخاشگری هستم . ساده لوحم و زود باور، خجالتی هستم ، پایان نامه ام عقب افتاده ، ….دفترچه اش دیگه تموم شده بود . مشکلاتش رو نوشت اما حالا از کجا باید شروع می کرد ......(ادامه دارد )

*********************************************
قبل از تلاش برای ایجاد هر تغییری نیاز به آن داریم که بدانیم در چه حوزه هایی نیاز به تغییر داریم و  باور کنیم که تغییر ممکن است . کلید موفقیت در تغییر ، تفکر درباره ی مشکل است . 
در چه حوزه هایی می خواهی تغییر ایجاد کنی ؟ پاسخ به این پرسش سر لوحه ی برنامه ی تغییر است .
 ---------------------------------------------------------------------------------------------
* یلدا ، کلمه ای آرامی است . به مفهوم آرامش و همچنین تولد