من و چهارشنبه ( ۳)

استاد : موضوع درس امروز ، نگرش است ، نگرش *..
خوب ، مثلا اگر من به شما این جمله ی ناتمام را بگم شما چی می گید …….من از مرد بودن احساس ………و یا از زن بودن احساس ……….
تویه کلاس بحث شد . یکی می گه ( که من باشم ) من از مرد بودن احساس حقارت می کنم !!! ………..
استاد : خوب ! داری فرافکنی می کنی ؟
دانشجوی دختر : اما ، من از زن بودن احساس حقارت نمی کنم …….
......
پسرها شاکی شدند ….شلوغ شد …..
استاد : اجازه بدید ، شوخی کردیم همیشه این سوال دعوا می اندازه ….اما آمار طلاق( خطای ازدواج ) در شش ماه اول سال ، 31000 طلاق ، 27000 طلاق خلعی*، که عمدتا زن و مرد همدیگر را به بی عفتی و بی غیرتی محکوم می کنند ،700 مورد طلاق رجعی*و 3300 طلاق مبارات*… خوب چرا این طوریه ؟ ………
دانشجو ( دختر ، 23 ساله ، متاهل ) : خوب ، دختران دیگه نمی خواهند زور بشنوند …..
استاد : اگه زنی نتونه مردی رو دوست داشته باشه و مردی نتونه زنی رو دوست داشته باشه ، یه جای کار اشکال داره …..
( گاهی اوقات فکر می کنم ، مشکل دار …….اما نه … ………..اصلا بذار ببینم استاد چی می گه ……….)
دانشجو ( دختر ، 36 ساله ، متاهل ) : دخترا فاسد شدند ، می خواهند خیالشون راحت بشه ، همین که بیوه باشند ، عشق می کنند بهتره …….
استاد ( با نیشی که باز شده ) : البته ، این یه واقعیته ……..
دانشجو ( پسر ، 25 ساله ، نامشخص !!) : فرهنگ عوض شده ، مثلا تویه یزد که آمار طلاق پایینه ، زنها سازگارند اما تویه تهران این طوری نیست ….
دانشجو (دختر ، 25 ساله ، مجرد ) : تویه یاسوج  با این که مهریه ها سنگینه مثلا 3500سکه ….آمار طلاق خیلی پایینه ……
استاد : ما اینجا دو تا فرضیه می تونیم داشته باشیم ، یا مردها خیلی بی کفایت و بی عرضه شدند که نمی تونند خانواده اداره کنند . یا زنها نمی خواهند زندگی کنند و نگاه  فرد نگر به خانواده دارند ……به هر حال در هویت جنسی مشکل دارند …..شکل گیری هویت جنسی دچار اشکال شده …..هویت جنسی زنان ما پاتولوژیک است …..البته فرضیه ی سومی هم ……


--------------------------------------------------------------------------------------------------------
نگرش :از
دیدگاه آلپورت ، اندیشه یا شناخت ( همراه با بار عاطفی ) که از طریق تجربه سازمان یافته و دسته ای از اعمال را به سوی موقعیتهای خاص هدایت می کند .
طلاق خلعی : زن طلاق می خواهدو با بخشیدن مهریه و یا حقوق دیگر خود طلاق می گیرد .
طلاق رجعی : مرد طلاق می خواهد و در آن عده ای که دادگاه تعیین می کند می تواند برگردد بدون این که دوباره عقدی لازم باشد و زن در مدت عده نمی توان ازدواج کند .
طلاق مبارات : مرد و زن توافقی طلاق می گیرند .




نظرات 3 + ارسال نظر
حامد پنج‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 12:53 ق.ظ

سلام. میشه بگی ورد ۹۷!! یعنی چی؟
بعدش ام یه کم یواش. یه هفته بود هیچی نمی نوشتی . حالا یه روزه ...
راستی توی گستره خود فریبی نظر گذاشتم. البته جا کم آوردم و الا همچنان ادامه می دادم ...............

منظور همون برنامه ورد است .همون که باهاش تایپ می کنند!!..
ادامه ی بازخوردت را بنویس ، می گذارمش تویه بلاگ .....
اون یه هفته ای که ننوشتم ، مشکل از قطع شدن برق ناحیه و خراب شدن موش کامپیوتر ....بود .....

حباب کوچک پنج‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 08:59 ق.ظ http://leilymadani.blogsky.com

متشکرم مریم. من هم اسمت رو و یادداشت های مفصلت رو تو وبلاگ آرش می دیدم و می خوندم. ولی وبلاگت توی پرشن بود و من نمی تونم اینجا پرشنو ببینم. خوشحالم که تو بلاگ اسکای وبلاگ داری.
شروع می کنم به خوندن نوشته هات...

مهرانا دوشنبه 24 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 01:45 ب.ظ http://www.shahyar83.persianblog.com

کاش جامعه میفهمیدکه پسرهم حق گریستن داردودخترمیتواندگاهی بلندبخنددوفریادبکشد.مشکل مااین است که میان پسرودخترخطی نابخشودنی کشیده ایم وآن دوراجنسهای مخالف میدانیم نه جنسهای متفاوت!بااین تفسیرمسلما درزندگی مشترک این دوهیچگاه به درک متقابل ودیدفرابینانه نخواهند رسید!...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد