چرا احمدی نژاد؟

نکته اینجاست که برخلاف پیش بینی های قبل از انتخابات ، دستهای غیب این بار قرار نبود که همراه هاشمی باشد! اما ، حالا چرا احمدی نژاد ؟
البته ، بگذارید فعلا دستهای غیب را کوتاه شده بدانم و فرض را گرچه شاید کمی محال ، بر این بگذاریم که در دور اول احمدی نژاد به راستی منتخب مردم بود.
اما ، احمدی نژاد که بود و چه کرد و چرا توانست رای بیاورد؟
شاید اگر آماری از توزیع سنی و جمعیت شناختی شرکت کنندگان داشتیم ، بهتر می توانستیم ، تحلیل کنیم . با این همه ، با این اطلاعات اندک ، دست به کار می شویم!
اگر چه بر اساس آمار جهانی ، نرخ تورم در دو ماه اخیر . کاهش یافته اما ، گرانی شب عید هنوز در اذهان مردم باقی بود و همان طور که گفتم ، جمعیت جوان ما دیگر آنقدر ها هم جوان نیست و آن جوانان ، دیگر نون خور خانواده شان نیستند که درد روشنفکری داشته باشند و کنکور مساله شان باشد که بیکاری و شغل ، میزان درآمد و خلاصه حداقلهای زندگی را می طلبند.
احمدی نژاد ، اینها را می دانست و دست گذاشت روی نقاط حساس مردم و نقطه ضعف رقیب که چهره ای آشنا برای همه ی اقشار و سنین و صفوف بود و اتفاقا سابقه ی خوشی هم نداشت ، این بار ، مبارزه با فقر و فساد را شعار خود کرد. احمدی نژاد چهره ی تازه به دوران رسیده ای بود و در مقابل رقیب، ناشناخته و البته همین به نفعش بود که هنوز گندکارهایش بالا نیامده !!
ادامه دارد!
نظرات 1 + ارسال نظر
بهنام پنج‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 10:29 ب.ظ http://saher.blogsky.com

با سلام
با تبادل لینک موافقی؟
اگه مثبت بود pm بده یا کامنت بذار
مرسی بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد