کار ، اجتماع ، عشق

به عقیده ی آدلر ، هر کس با توجه به سه مولفه ی بنیادین ، زندگی خود را معنا می کند :
1- اول این است که ما در این دنیا زندگی می کنیم و ناگزیر باید با مشکلاتش را بسازیم . جسم و فکر خود را تقویت کرده و بدون ترس و ناراحتی به زندگی ادامه دهیم . سوالاتی پیش می آید که چرا نمی توانیم بهتر زندگی کنیم و یا اصولا زندگی چه فایده ای دارد ، ولی اینها جوابی ندارند جز آنکه ما انسانیم و متعلق به این کره ، پس ناگزیر باید با همه ی مشکلاتش مبارزه کرده و خود را به واسطه ی کار با همه ی خوبی ها و بدی هایش وفق دهیم . شاید بتوان گفت ، پذیرش آنچه هستیم کلید توانمندی ما درغلبه بر ناخواسته ها و راه رسیدن به هدف نهایی است .
2- ما فقط در این دنیا نیستیم و انسانهای دیگری هم در اطراف ما هستند که مشترکا با آنها زندگی می کنیم . پس برای یک نفر مقدور نیست که کلیه ی خواسته های خود را برآورده سازد . به علت ضعف وجودی ، همه ی انسانها به هم بستگی دارند . به همین علت ، تنها راه بهتر زیستن برای هر انسانی آنست که خود را در زندگی دیگران سهیم دانسته و از این دیدگاه نفع و زیان خود را بسنجد ، پس هر عملی که می کنیم باید حضور اجتماع انسانی را در نظر داشته باشیم.
3- مسئله ی دیگر آن که ، انسانها از دو جنس زن و مرد هستند و خواسته های متنوع و متفاوتی دارند . توجه به تفاوتهای این دو جنس ، مشکل عشق را حل می کند .

در مجموع ، روان شناسی فردی هیچ مشکلی را پیدا نکرده که با یکی از این سه مفهوم ، کار – اجتماع و عشق ، بستگی نداشته باشد
نظرات 8 + ارسال نظر
کنسرت شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 03:08 ب.ظ http://www.mehranmodiri.blogsky.com

کنسرت بزرگ مهران مدیری

آهنگساز : فردین خلعتبری
رهبر ارکستر : ناصر رحیمی
محل اجرا : سالن میلاد
تاریخ : 7 تا 11 بهمن
ساعت : ( 6-8 ) و ( 9-11 )
قیمت : 60000 و 80000 ریال

مراکز فروش بلیط :

مرکز موسیقی بتهوون ( میدان محسنی ): 2253776
تحویل در محل ( مرکز موسیقی بتهوون ) : 8057795
سراچه موسیقی ( نشر چشمه ) : 8922071
دارینوش ( قلهک ) : 200400

سفارش و تهیه بلیط از طریق اینترنت:
http://beethovenmc.com/ticket/concert.asp

مهران شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 10:57 ب.ظ http://bobogoal.blogsky.com

سلام . این سه واژه که گفتی ٬ خیلی پیچیده هستند و خیلی حرف درباره شون میشه زد ٬ بزار نظرمو بعدا بگم : به همین زودی .
آپدیت شد .

احسان شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 11:57 ب.ظ

سلام
بر میگردم .
حتما.

زمینی یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 12:49 ق.ظ

مرمیم جان این مطالب به نظر خیلی دم دستی و عادی می‌آید. اما ثابت شده که مرد عمل نیستیم و همیشه مشکل در این جاست.

شین یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 12:52 ق.ظ http://sheen.persianblog.com

سلام. اون بند سوم‌ات به همین راحتیه که نوشتی؟ من که این طور فکر نمی‌کنم یا دست کم برای من که این طور نبوده! و اون نتیجه‌گیری آخرت رو هم که یه جورهایی بر شمردن یک زیرمجموعه‌های کامل یک فضا هست دیگه. به هر حال، خسته نباشی و همیشه شاد. :)

لیلا خامنه یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 04:12 ب.ظ http://kargadanam.blogspot.com

سلام ُ من لیلا خامنه هستم ُ پیغام شما رادر سایت فرین خوندم ُ من نمی دونم شما را می شناسم یا نه ُ‌ولی از آشنایی با شما خوشبخت می شم.......ُ فکر کنم اگه شما من را می شناسید باید ادرس بیشتری به مغز من وارد کنید .مرسی ..........

م ر ی م دوشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 09:52 ب.ظ http://shodan.blogsky.com

به کنسرت:
مرسی از اطلاع رسانی !!!اما من این کنسرت رو نمی رم!!!!!

به مهران :
آره پیچیده است ....اما تجربه های روزمره است!!مدام می بینیم آدمهایی رو که کارشون رو دوست ندارند!!تویه عوالم غیرواقعی سیر می کنن و .......
منتظر نظرات پیچیده ات هستم!!

به احسان :
کجایی پسر ؟؟چی شده؟؟

به زمینی عزیز:
منظورت از دم دستی چیه؟؟متوجه نشدم.یعنی خیلی ساده است و هیچ نکته ی خاصی نداره ؟؟؟اگر منظورت اینه ، درسته خیلی ساده است ....اما یکی از جنبه های مهم نظریه ی آدلر اینه که بعد از روان پویایی که بر ناخودآگاه و ناهشیار تاکید می کنه ، به جبر اعتقاد داره و بر اجتماع تاکید زیادی نمی کنه ،آدلر انسان را موجودی هدفمند می دونه که رها از غرائز عمل می کنه و بر اجتماع تاکید می کنه .....و به عنوان مثال عقده
ی ادیپ را رد کرده و تحلیل دیگری ارائه می کنه .....
اتفاقا به نظرم تاکید ادلر بر اجتماع در دنیای مدرن که بر فردیت تاکید می کنه خیلی مهمه ....امروزه نه تنها خانواده های گسترده کمتر دیده می شه بلکه ، در خانواده های هسته ای هم انسحام لازم وجود نداره ......
با همه این حرفا ، آره ...اهل عمل بودن سخته .....!!
زمینی جان
حالت خوبه ؟؟کم پیدایی ...

به شین :
نه اصلا ساده نیست ......پدر من در اومد تا یه کمی ، فقط به اندازه ی سر سوزن سر از این دو دنیای متفاوت در آوردم و باز هم فقط یه کمی می تونم از دانسته هام در عمل استفاده کنم .....سخته ....خیلی سخته آدم حواسش به این باشه اون که روبه روی تو نشسته دنیا رو از اون دریچه ای که تو می بینی ،نمی بینه .....سخته که تویه دام سوتفاهم و تفسیرهای غلط گرفتار نشی !!

به لیلا :
فکر کنم با عرض پوزش فراوان ، من شما رو اشتباه گرفته باشم ...من دنیال دوستی می گردم که تو کلاس زبان فرانسه ی کانون باهاش آشنا شدم ....ترم سوم با من همکلاس بود!!حالا شما ، همون لیلا هستی ؟؟

کنکور بهشت سه‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 07:39 ق.ظ http://www.yas62.persianblog.com

سلام ... خیلی قشنگ و جالب بود هر چند من یه جور دیگه اش رو هم دیده بودم ولی بازم دیگه این یه جور دیگه اش بود فعلا یا حق ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد